Geometria kół 3D
09.08.2016 21:53
Ustawianie zbieżności w modelu 3D
Wszyscy wiemy, jak ważne dla naszego pojazdu jest ustawienie zbieżności kół. Niepoprawna zbieżność wpływa na tor jazdy, niepoprawne zużycie opon, zwiększenie oporów toczenia, co prowadzi w konsekwencji do zwiększenia zużycia paliwa. Przy większych odchyłach prowadzi do niebezpiecznego zachowania nawet przy małych skrętach. Jednym słowem poprawna zbieżność to podstawa dla bezpiecznej jazdy. Ustawienie zbieżności jest również niezbędne po wykonaniu nawet najdrobniejszej naprawy w zawieszeniu samochodu.
Ustawienie zbieżności w modelu 3D znacznie skraca czas wykonywania badania, dodatkowo wszystko odbywa się w systemie bezkablowym. Klient może obserwować prace mechanika, gdzie na ekranie monitora na bieżąco wyświetlane są wszystkie dane pomiarowe - kąty poziome i pionowe, rozstaw osi i kół.
Jak to działa ?
Pomiar geometrii kół jest wykonywany za pomocą trójwymiarowej matrycy. Czujniki (lustra refleksyjne) montowane są na wszystkich czterech kołach, które wysyłają dane dotyczące położenia tarcz hamulcowych w przestrzeni do jednostki centralnej, gdzie pomiar zbieżności zostaje zobrazowany w trójwymiarowym modelu. Dodatkową zaletą systemu pomiaru geometrii kół w modelu 3D brak posiadania wypoziomowanego stanowiska do badania zbieżności. Urządzenie kalibruje się do powierzchni, gdzie pomiar zostaje wykonywany.
Korzyści
Oczywiście bardzo krótki czas pomiaru, który wynosi zaledwie 5 minut. Klient oszczędza nie tylko czas, ale również ma gwarancje dokładności oraz nieomylnego pomiaru, który niemal w 100% wyeliminowuje możliwość wystąpienia błędu pomiarowego. Po zakończonym pomiarze klient otrzymuje wydruk z systemu z wszystkimi danymi pomiarowymi przed i ustawieniu zbieżności wraz z danymi auta i zawieszenia. Pojazd cały czas jest na ziemi, nie trzeba go unosić, ani wykonywać kompensacji obicia obręczy.
W naszym serwisie Transjack uruchomiliśmy stanowisko badania geometrii 3D, na którym pracuje niezawodny GEOLINER 680 XD LIFT, na którym zmierzone mogą zostać następujące parametry:
- Zbieżność całkowita i połówkowa kół osi przedniej i tylnej
- Kąt pochylenia kół osi przedniej i tylnej
- Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (przód)
- Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy (przód)
- Przesunięcie kół (przód)
- Sumaryczny kąt pochylenia koła i pochylenia sworznia zwrotnicy (przód)
- Kąt skrętu kół
- Kąt geometrycznej osi jazdy
- Różnica zbieżności połówkowych (przód)
- Różnica kątów pochylenia koła i kątów wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
- Przesunięcie kół - tył
- Różnica kątów skrętu
- Pomiar poprzeczny
- Pomiar promienia tocznego koła
- Automatyczne wprowadzanie poziomu ustawienia (np.: Romes)
- Pomiar odcinka wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
- Pomiar promienia tocznego koła przy skręcie
- Pomiar Eckermanna
- Ustawienie geometrii bez koła
- Ustawianie geometrii pojazdu z kierowanymi 4 kołami
- Zbieżność połówkowa kół - ± 35° ± 0° 2'
- Zbieżność całkowita kół przednich - ± 60° ± 0° 4'
- Zbieżność całkowita kół tylnych - ± 40° ± 0° 4'
- Pochylenie koła - ± 55° ± 0° 4'
- Kąt wyprzedzenie sworznia zwrotnicy - ± 30° ± 0° 5'
- Kąt pochylenia sworznia zwrotnicy - ± 30° ± 0° 5'
- Kąt odchylenia geometrycznej osi jazdy od osi symetrii - ± 35° ± 0° 2'
- Kąt skrętu koła za pomocą kamer i ekranów refleksyjnych - ± 35° koło wew. i ± 70°koło zew.
- Kąt skrętu koła na obrotnicach mechanicznych - ± 35°
- Różnica kątów skrętu kół kierowanych - ± 40° ± 0° 1'
- Nierównoległość osi - ± 100 mm
- Śladowość kół - ± 100 mm
Pomiar zbieżności w modelu 3D w Transjack
Kierowca powinien pamiętać, że geometrię powinno przeprowadzać się przynajmniej raz do roku. Warto również wykonywać pomiar zbieżności podczas zakupu używanego pojazdu. Zignorowanie badania może skutkować groźnymi konsekwencjami na drodze, dlatego serdecznie zapraszamy wszystkich kierowców na badanie do naszego serwisu w Gryfowie Śląskim.
CENA USŁUGI: 123,00 zł