wymiana rozrządu

Mechanizm rozrządu, jako ważny czynnik kosztów eksploatacyjnych

Rynek samochodów zarówno nowych i używanych w Polsce rośnie. Przy zakupie nowego auta oprócz wyboru interesującego nas modelu nie tylko cena powinna być głównym kryterium wyboru. Oprócz kosztów paliwa dużą wagę powinno przykładać się do późniejszych kosztów eksploatacyjnych.

W tym kontekście należy odnieść się do pojazdów z rynku wtórnego. Jedną z pierwszych czynności, jakie nabywca powinien wykonać jest wymiana rozrządu.

Biorąc pod uwagę niektóre modele, które można zakupić w bardzo atrakcyjnych cenach to cena części zamiennych oraz usług może dosłownie powodować opad szczęki. Weźmy pod lupę dwa silniki diselowskie koncernu VAG:

Volkswagen 2.5 TDI

W przypadku tych silników montowany np. w Audi A5. Ta jednostka praktycznie w każdym egzemplarzu sprawia wiele drogich usterek do usunięcia. Pomijając duże zużycie oleju napędowego, wielu awarii trudnych oraz drogich do usunięcia jest również wydawałaby się prosta wymiana pasku rozrządu. Konstrukcja silnika i ustawienie cylindrów V, pasek rozrządu, który napędza pompę wody i wspomaganie - potrzeba naprawdę dużych umiejętności, wiedzy i doświadczenia przy wymianie rozrządu.

Zakup części może pochłonąć ok 1500 zł, a niektóre warsztaty mogą życzyć sobie nawet drugie tyle za samą usługę.

My dla porównania wykonujemy taką usługę w granicach 300-350 zł netto.

 skrzynia biegów

Volkswagen - 3.0 TDI

Idąc prostą drogą "uczymy się na błędach" nowsza jednostka napędowa inżynierów z koncernu VAG powinna być konstrukcją mniej awaryjną. Po części jest to prawdą, jest ona mniej awaryjna, jednak wymiana rozrządu jest co najmniej tak samo problematyczna. Konstruktorzy w tym przypadku zastosowali łańcuch, którego sprawność powinna kłopoty rozwiązać raz na zawsze. Jednak w rzeczywistości kierowcy często żalą się, że zmuszeni byli wydać za naprawę silnika nawet 15 tys złotych!

Za te fiasko winny jest łańcuch, który po rozciągnięciu przeskakuje na kołach zębatych. Oczywiście jest to bardzo indywidualna kwestia każdego modelu, dlatego tak ważna jest dokładna diagnoza łańcucha przy okazji każdego przeglądu. Nawiązując już do wymiany łańcucha, należy taką czynność wykonać razem z napinaczami. Koszt części to rząd ok. 1000 zł, a sama wymina może wiązać się (wg zaleceń producenta) z wyjęciem silnika z samochodu. Taka usługa może również zajrzeć głęboko do portfeli właścicieli.

Wymiana rozrządu w Transjack

W serwisie Transjack nasi fachowcy posiadają odpowiednie kwalifikacje oraz doświadczenie do wymiany rozrządów nawet w najbardziej skomplikowanych jednostkach.

Cena wymiany rozrządu w samochodach posiadających paski rozrządu to rząd od 100 do 350 zł w zależności od rodzaju silnika. W modelach aut posiadających rozrządy łańcuchowe ceny ustalane są indywidualne. Serdecznie zapraszamy!